Tuesday, 3 July 2018

Ilm E Hadees / Usool E Hadees.


ILM E HADEES AUR USOOL E HADEES.

PART-01

USOOL E HADEES  PAR BEHTAREEN POST

WAHABIYON KI MAKKAR O FAREB ME ASAANI SE AJAANE KA SBSE BADI EK YE BHIO WAJAH H KI HME HADEES KA ILM NHI HOTA

OR NAA HI ISLI SANAD O MATAN SAHIH HASAN ZAYEEF KA ILM HOTA

AAJ HM ISTELAHE HADEES SE ANJAAN H JISKI WAJAH SE AAJ YE WAHABI HAMARI KAMZORI KA FAIDA UTHA KR HMARI KISI BHI AMAL PR DALALAT KRNE WAALI HADEES KO SAHIH HONE KE BAWAJOOD ZAYEEF KAHKR DHOKA DNE ME KAMIYAAB HOJAATE H YA FAZAIL E AMAAL PR DALALAT KRNE WAALI ZAYEEF REWAYAT KO ZAYEEF KAHKR RADD KRDETE H JO KE SARASAR HAMAQAT BHI HARKAT OR JAHALAT H

JISKI WAJAH SE MUJHE LAGA KI HME APNE BHAIYON BAHNO KE KE BICH SE YE KAMI KO DUR KRNA BAHT ZARURI H JISKE LIYE MAIN IS POST KO SHURU KRRHA HUN

DUA KIJIYE ALLAH PAK HME KAMIYAAB KRE OR HM SBKE ILM ME MAZEED IZAFA KRE

Usool e Hadees

Ilm E Hadees

Sabaq 1

Hadees Ki Tareef

Hadees :

Lugvi Maani : “ Nayi Cheez” , Aur “Baat Karna”

Istelahi Maani : Huzur ﷺ K Qaul ,Fayl ,Taqreer Ya Sifat Wa Haal Ko Hadees Kehte Hai, Aur Kabhi Isko “Khabar” Bhi Kehte Hai.

Lekin Baaz Muhaddiseen Ne Hadees Aur Khabar Me Aam Aur Khaas Ka Farq Kiya Hai , Yaani Inke Nazdeek Har Hadees Khabar Hai Lekin Har Khabar Hadees Nahi Hai.

Tambhi : Khabar Aur Hadees , Umooman Huzur ﷺ K Qaul , Fayl Aur Taqreer Per Bola Jaata Hai, Aur Asr , Umooman Sahaba (رضی اللہ تعالیٰ علیہم اجمعین) K Qaul , Fayl Aur Taqreer Per Bola Jaata Hai.

Sabaq  2

Sanad Aur Matan

Sanad Kisey Kahte Hain?

Kisi Hadees Ko Nabi Sallallahu Alaihe Wasallam Se Kis Sahabi Ne Suna Phr Unse Kisne Suna Phr Unse Kisne Suna Ye Silsila Barhte Hue Muhaddis/Musannif Tak Aajata Hai.

Is Tarah Muhaddis Tak Woh Hadees Jitne Logo Ke Zariye Hokar Pahuchi, Un Sare Logon Ki Ek Chain Banti Hai Us Chain Ko Hi Sanad Kehte Hain.

Maslan Imam Bukhari Ki Paidaish 194 Hijri Me Hui Aap Jab Bade Hue Phir Aapne Hadeesein Likhna Shuru Kiya

Zahir Baat Hai Ki Aapne Na To Hadees Us Daur Me Nabi ﷺ Se Suni Ho Sakti Hai Aur Na Kisi Sahabi Se Kyunki Sahaba Ka Zamana Bhi Riwayato Ke Mutabiq 109 Hijri Me Khatm Ho Gaya Tha.

Toh  Zarur Imam Bukhari Ko Ye Riwayat Jis Ustad Se Mili Us Ustad Ne Bhi Apne Ustad Se Suna Hoga Aur Phir Unhone Apne Ustad Phir Ye Silsila Tabaiee Phir Sahabi Tak Aayega Phir Nabi ﷺ Tak Mil Jayega.
Is Tarah Kisi Hadees Ko Likhne Ke Liye Ek Sanad Mutassil Hoti Hai.

Matan Kisey Kehte Hain

Kisi Sanad Ke Zariye Jo Baat Ham Tak Pahuchti Hai Wo Matan Kehlati Hai Yani Jo Masla Bayan Ho Rha Hai Woh Matan Hai Aur Jis Chain Ke Zariye Se Wo Ham Tak Pahucha Woh Chain Sanad Hai.

KAL INSHA ALLAH SNAD OR MATAN KO EXAMPLE DEKR SAMJHAYENGE JISSE AAPKO SAMJHNE ME ASAANI HOGI

TO BE CONTINUE INSHA ALLAH




PART-02

Sanad Wa Matan Ka Example

Imam Bukhari Ne Ek Hadees Likha

 حَدَّثَنَا أَبُو اليَمَانِ، قَالَ: أَخْبَرَنَا شُعَيْبٌ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو الزِّنَادِ، عَنِ الأَعْرَجِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «فَوَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لاَ يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ حَتَّى أَكُونَ أَحَبَّ إِلَيْهِ مِنْ وَالِدِهِ وَوَلَدِهِ»

Nabi ﷺ Ne Farmaya Qasam Bai Uski Jiske Qabza E Qudrat Me Meri Jaan Hai Tum Me Se Koi Shaks Us Waqt Momin Nahi Ho Sakta Jab Tak Woh Mujhe Apne Maa Baap Se Badhkar Na Chahe.

Is Hadees Ko Likhne K Liye Pehle Sanad Likha Ki Imam Bukhari Ko Yeh Hadees Kaise Mili Kiske Zariye Mili To Aapne Sabke Naam Likhe

Haddasana Abul Yaman
Yani Mujhse Abul Yamaan Ne Bayan Kiya Phir Unke Baad Ek Naam Likha Ki Unhone Abul Yamaan Se Bayan Kiya
Is Tarah Puri Sanad Nabi ﷺ Tak Pahuchayi

Toh Isme Haddasana Abul Yamaan Se Lekar Abu Hurairah Radialla Taala Anhu Tak Sanad Ka Hissa Hai Aur Aage Unhone Jo Nabi ﷺ Ke Hawale Se Bayan Kiya Usko Matan Kahenge..

Sabaq  3

Tadaad E Sanad Ke Etbar Se Iqsam E Hadees

Tadad E Sanad Ke Etbar Se Hadees Ke 4 Iqsam Hain

Ghareeb Hadees:
Jis Hadees Ki Hamare Paas Ek Sanad Hoti He Us Hadees Ko Usool E Hadees Me Ghareeb Hadees Kehte Hain.

Azeez Hadees:
 Jis Hadees K Liye Hamare Paas Do Sanaden Hoti Hain Us Hadees Ko Usool E Hadees Me Azeez Hadees Kehte Hen.

Mashhur/Mustafiz Hadees:
Jis Hadees Ki Hamare Paas Do Se Zyada Sanadein Hoti Hain Yani 3, Us Hadees Ko Usool E Hadees Me Mashhur Ya Mustafeez Hadees Kehte Hen.

Mutawatir:
Jis Hadees K Hamare Paas Be Shumar Sanadein Hoti Hai Yani 4 Se 40 Tak, Usay Mutawatir Hadees Kehte Hain, Aur Isko Har Zamane Me Muhaddiseen Ne Riwayat Kiya Hota Hai Aur Kisi Hadees Ka Mutawatir Hona Hadees Ki Sehat Ka Sabse Aala Darja Hota Hy

Hadees Ghareeb Ki Wazahat

Jis Hadees Ko Riwayat Karne Me Koi Rawi Akela Hota Hai Aur Us Hadees Ka Dusra Koi Subut Nahi Milta Toh Woh Hadees Muhaddiseen Ki Istilah Me Gharib Kehlayegi
Jaise

حَدَّثَنَا أَبُو اليَمَانِ، قَالَ: أَخْبَرَنَا شُعَيْبٌ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو الزِّنَادِ، عَنِ الأَعْرَجِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «فَوَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لاَ يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ حَتَّى أَكُونَ أَحَبَّ إِلَيْهِ مِنْ وَالِدِهِ وَوَلَدِهِ»

Ye Ek Hadees Bukhari Me Is Sanad Se Imam Bukhari Ne Naqal Kiya Phr

Yehi Mafhoom Ki Hadees Dusri Sanad Se Likha

 حَدَّثَنَا يَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، قَالَ: حَدَّثَنَا ابْنُ عُلَيَّةَ، عَنْ عَبْدِ العَزِيزِ بْنِ صُهَيْبٍ، عَنْ أَنَسٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ح وحَدَّثَنَا آدَمُ، قَالَ: حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ أَنَسٍ، قَالَ: قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ «لاَ يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ، حَتَّى أَكُونَ أَحَبَّ إِلَيْهِ مِنْ وَالِدِهِ وَوَلَدِهِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ

Ab Ba Zahir Samne Is Hadees Ki 2 Sanad Ho Gayin To Isey Azeez Kahenge.

Is Tarah Agar 1 Hadees Par 3 Sanad Hon To Mashhur Ya Mustafiz Kaha Jayega Phir Mazid Hon To Mutawatir Me Rakha Jayega.

۔ خبر واحد:
وہ حدیث ہے ’’جس کے راوی اس قدر کثیر نہ ہوں‘

Jo Hadees Mutawatir Na Ho Usko Khabar Wahid Me Shumar Kiyaa Jata Hai
Yani

Hadees Ghareeb
Hadees Aziz
Hadees Mustafiz

Ye Teeno Khabar Wahid Ki Iqsam Hain

Halaki Ye Sabhi Apni Jagah Par Khas Ahmiyat Rakhti Hain

Sabaq  4

٥ - حَدَّثَنَا يَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، قَالَ: حَدَّثَنَا ابْنُ عُلَيَّةَ، عَنْ عَبْدِ العَزِيزِ بْنِ صُهَيْبٍ، عَنْ أَنَسٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ح وحَدَّثَنَا آدَمُ، قَالَ: حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ أَنَسٍ، قَالَ: قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ «لاَ يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ، حَتَّى أَكُونَ أَحَبَّ إِلَيْهِ مِنْ وَالِدِهِ وَوَلَدِهِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ»

٤ - حَدَّثَنَا أَبُو اليَمَانِ، قَالَ: أَخْبَرَنَا شُعَيْبٌ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو الزِّنَادِ، عَنِ الأَعْرَجِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «فَوَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لاَ يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ حَتَّى أَكُونَ أَحَبَّ إِلَيْهِ مِنْ وَالِدِهِ وَوَلَدِهِ»

Is Pehli Hadees Me Do Asnad Hain

حدثنا يعقوب ... عن انس
حدثنا آدم ...عن انس

Or Dosri Hadees Same Matan Me Ek Sanad

(حدثنا ابو اليمان ... عن ابو هريره

Isme Total 3 Asnad Hain Yani Ye Ishqe Rasool Wali Hadees Bhi Ghareeb Nahi Hai
Pehli Sanad Hazrat Qatada Ne Hazrat Anas Se Liya

Dono Sahabi Hain. Lekin Hazrat Qatada Ko Hazrat Anas Se Isliye Lena Pada Kyunki Unhone Khud Ye Hadees Nabi ﷺ Se Nahi Suni Hogi.

Aur Aage Jo Hadees Hy Woh Hazrat Abu Hurairah Radialla Taala Anhu Ki Sanad Se Hai Uske Matan Me Halka Sa Farq Hai Yeh Farq Kyu Hota Hai Iska Jawab Deta Hu.

Nabi ﷺ Ne Jab Ye Alfaz Bayan Farmaye Tab Wahan 2 Sahabi Ka Sunna Sabit Hua.

1: Hazrat Anas
2: Hazrat Abu Hurairah

Jab Hazrat Anas Ne Ye Hadees Bayan Kiya To Aage Wale Sabhi Raawi Mukammal Alfaz Bayan Karne Par Qadir Rahe.
Aur
والناس اجمعين

Tak Bayan Kar Diya

Aur Mumkin Hai Jab Hazrat Abu Hurairah Radialla Taala Anhu Ne Bayan Kiya To Yeh Alfaz Aage Wale Rawiyo Me Se Kisi Ki Kami Ki Wajah Se Chhut Gaye.

Is Tarah Itna Farq Ho Gaya.

Lekin Kyunki Pehli Hadees Dusre Ke Matan Ki Taeed Karti Hai. Isliye Jo Mukammal Hai Wo Raajeh Hai. Halaki Sanad Dono Ki Sahi Hain.

TO BEE CONTINUEE.... INSHA ALLAH



Part-3

AAJ HM INSHA  ALLAH Sabaq 5 PADHEINGE

SABAK-5

Tadad E Sanad Ke Etbar Se Quwwat E Hadees:

Kisi Ek Hadees Ki Jitni Zyada Isnad Hongi Hadees Utni Mazboot Hogi
Mazbooti K Lihaz Se Ye Tarteeb Hogi
1: Mutawatir
2: Mashhur
3: Aziz
4: Ghareeb

Sanad Zyada Hone Se Hadees Ke Gawah (Bataur Rawi) Barh Jate Hain

Isliye Zyada Gawaho Ki Waja Se Mazbuti Ka Yaqin Zyada Barh Jata Hy.

Sabaq 6

Abhi Hamne Tadad E Sanad Ke Etbar Se Hadees K Iqsam Parhe

Ab Riwayat  Ko Sehat Ke Etbar Se Iqsam Padhenge

Kisi Riwayat Ke Sehat Ke Etbar Se 4 Iqsam Hote Hain.

1: Sahih
2: Hasan
3: Zaeef
4: Mauzu

Phir Inme Har Ek Ke Apne Kuch Iqsam Hote Hain Wo Aage Padhaya Jayega Apne Maqam Pe In Sha ALLAH

Sahih Hadees Ke 2 Iqsam Hain

1: Sahih Lezatihi
2: Sahih Leghairihi

Tareef Sahih Lezatihi:
Jis Riwayat Ke Sabhi Rawi Aadil, Zaabit Ho, Sanad Mutassil Ho Yani Musannif Se Lekar Nabi ﷺ Tak Sare Rawi Ek Dusre Se Jude Hue Ho, Koi Rawi Bich Se Saqit Na Ho Aur Hadees Ka Matan Ghair Shaaz Ho.

Yani Koi Rawi Kisi Dusri Hadees Ke Behtar Rawi Ki Mukhalifat Na Karta Ho.
Aisi Hadees Sahih Lezatihi Hogi

Aadil Rawi Kaun Hai?
Ans: Yani Nek Muttaqi Imaandar Ho. Kisi Fisq-O-Bidat Me Uska Naam Na Shamil Ho.

Zabit Rawi Kaun Hai?
Ans: Yani Hadeeso Ko Itne Aachhe Se Zabt Kiya Ho Ki Jab Chahe Bayan Kar De Bila Kisi Rukawat Ke.

Rawi Saqit Na Ho Matlab Sanad Me Jis Tarah Rawiyo Ke Naam Tarteeb Se Likhe Ho Unki Apas Me Mulaqat Sabit Honi Chahiye

Agar Mulaqat Sabit Nahi Hai To Woh Ek Dusre Se Usuli Taur Pe Sanad Me Jud Nahi Sakte

To Aise Me Jab Zaid Ne Amru Se Mulaqat Kiya Hi Nahi To Usse Hadees Zaid Ko Kaise Mili?

Aur Jab Zaid Ko Usse Milna Muhal Hua To Zarur Dono Ke Beech Koi Aur Rawi Hoga Jiska Naam Sanad Me Gayab Hai.

Apas Me Mulaqat Na Hone Ki Kayi Wajah Ho Sakti Hain:
1: Dono Rawi Alag Alag Mulk Ke Ho Aur Kabhi Ek Dusre Ke Mulk Jane Ka Ittefaq Nahi Hua.
2: Amru Ka Inteqal 50 Hijri Me Hua Aur Zaid Ki Paidaish Hi 51 Hijri Me Ho To Bhi Kaise Mulaqat Ho Sakti Hai?
Aisi Aur B Wujuhat Hain Jo Aage Behes Ke Stages Par Bataya Jayega.

Rawi Saqit Hai To Yani Sanad Tuti Hui Hai. Mutassil Nahi Hai Aur Gayab Rawi Kaun Hai Hame Nahi Pata To Yeh B Nahi Pata Ki Woh Sachha Hai Ya Jhuta, Aadil Zabit Hai Ya Kamzor

Is Bina Pe Wo Hadees Mashkuk Ho Gayi Jisme Koi Rawi Gayab Hai. So Wo Hadees Zaeef Kehlayegi.

Pichle Sabaq Me Hamne Sahih Lezatihi Ki Definition Padhi Thi.

AB AINDA PART ME INSHA ALLAH SAHIH LEGAIRIHI KI TAREEF OR MAZEED USOOL BATAYE JAYENGE INSHA ALLAH

TO BE CONTINUE... INSHA ALLAH



Part-4

 Sabaq 7
Sahih Leghairihi  . ٭صحیح لغیرہ٭

Puri Tareef Sahih Lezatihi Ki Hogi, Sirf Isme Rawioyn Ke Zabt Me Kami Hogi Yani Jis Riwayat Me Puri Shartein Sahih Lezatihi Ki Ho, Bas Rawi Ke Zabt Me Agar Kami Hai Magar Yeh Kami Dusri Sahih Sanad Ke Support Milne Se Puri Ho Jaaye To Wo Sahih Leghairihi Ke Category Me Aa Jayegi.
Hasan Hadees Ke Bhi 2 Iqsam Hain.

Hasan Lezatihi: .      ٭حسن لزاتہ٭

Yani Jis Riwayat Me Puri Shartein Sahih Lezatihi Ki Ho, Bas Rawi Ke Zabt Me Agar Kami Hai Ya Apni Haisiat Me Sahih Lezatihi Se Kamtar Hai. Magar Kisi Sahih Lezatihi Ki Sanad Ki Tadaad Badhane Ke Liye Isko Pesh Kiya Jaa Sakta Hai.

Hasan Legairihi: حسن لغیرہ

Jiski Sanad Me Koi Rawi Zaeef/Majhool/Mudallis Ho, Magar Dusri Sanad Se Us Rawi Ki Mutabeat Ho Jaaye.

Sabaq 8

Shaaz Wa Munkir Ki Ta’reef:
Shaaz: Koi Siqah Rawi Jab Apne Se Zyada Siqah Rawi Ki Mukhalifat Kare Tab Marjooh Hadees Shaaz Hogi Aur Raajeh Hadees Ko Mahfooz Kaha Jayega.
Hadees Munkir: Jab Koi Zaeef Rawi Kisi Dusre Siqah Rawi Ki Mukhalifat Kare Tab Marjooh Hadees Munkir Kehlayegi Aur Agli Hadees Ma'roof Hogi.
Shaaz Wa Munkir Me Ye Halka Sa Farq Hai Yaad Kar Len.
Ye Dono Zaeef Ki Qism Me Se Hain.

Sabaq 9

Shaaz Hadees Ki Misaal
Aksar Ghair Muqallideen (GM) Apne Baatil Aqeede Ko Sabit Karne Ke Liye Ye Hadees Pesh Karte Hain.
Sahih Muslim Me Maujud Riwayat ALLAH Kahan Hai Ki Sanad Is Tarah Hai:

33 - (537) حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ الصَّبَّاحِ، وَأَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، - وَتَقَارَبَا فِي لَفْظِ الْحَدِيثِ - قَالَا: حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ حَجَّاجٍ الصَّوَّافِ، عَنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي كَثِيرٍ، عَنْ هِلَالِ بْنِ أَبِي مَيْمُونَةَ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ، عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ الْحَكَمِ السُّلَمِيِّ، قَالَ: بَيْنَا أَنَا أُصَلِّي مَعَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، إِذْ عَطَسَ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ، فَقُلْتُ: يَرْحَمُكَ اللهُ فَرَمَانِي الْقَوْمُ بِأَبْصَارِهِمْ، فَقُلْتُ: وَاثُكْلَ أُمِّيَاهْ، مَا شَأْنُكُمْ؟ تَنْظُرُونَ إِلَيَّ، فَجَعَلُوا يَضْرِبُونَ بِأَيْدِيهِمْ عَلَى أَفْخَاذِهِمْ، فَلَمَّا رَأَيْتُهُمْ يُصَمِّتُونَنِي لَكِنِّي سَكَتُّ، فَلَمَّا صَلَّى رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَبِأَبِي هُوَ وَأُمِّي، مَا رَأَيْتُ مُعَلِّمًا قَبْلَهُ وَلَا بَعْدَهُ أَحْسَنَ تَعْلِيمًا مِنْهُ، فَوَاللهِ، مَا كَهَرَنِي وَلَا ضَرَبَنِي وَلَا شَتَمَنِي، قَالَ: «إِنَّ هَذِهِ الصَّلَاةَ لَا يَصْلُحُ فِيهَا شَيْءٌ مِنْ كَلَامِ النَّاسِ، إِنَّمَا هُوَ التَّسْبِيحُ وَالتَّكْبِيرُ وَقِرَاءَةُ الْقُرْآنِ» أَوْ كَمَا قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قُلْتُ: يَا رَسُولَ اللهِ، إِنِّي حَدِيثُ عَهْدٍ بِجَاهِلِيَّةٍ، وَقَدْ جَاءَ اللهُ بِالْإِسْلَامِ، وَإِنَّ مِنَّا رِجَالًا يَأْتُونَ الْكُهَّانَ، قَالَ: «فَلَا تَأْتِهِمْ» قَالَ: وَمِنَّا رِجَالٌ يَتَطَيَّرُونَ، قَالَ: " ذَاكَ شَيْءٌ يَجِدُونَهُ فِي صُدُورِهِمْ، فَلَا يَصُدَّنَّهُمْ - قَالَ ابْنُ الصَّبَّاحِ: فَلَا يَصُدَّنَّكُمْ - " قَالَ قُلْتُ: وَمِنَّا رِجَالٌ يَخُطُّونَ، قَالَ: «كَانَ نَبِيٌّ مِنَ الْأَنْبِيَاءِ يَخُطُّ، فَمَنْ وَافَقَ خَطَّهُ فَذَاكَ» قَالَ: وَكَانَتْ لِي جَارِيَةٌ تَرْعَى غَنَمًا لِي قِبَلَ أُحُدٍ وَالْجَوَّانِيَّةِ، فَاطَّلَعْتُ ذَاتَ يَوْمٍ فَإِذَا الذِّيبُ قَدْ ذَهَبَ بِشَاةٍ مِنْ غَنَمِهَا، وَأَنَا رَجُلٌ مِنْ بَنِي آدَمَ، آسَفُ كَمَا يَأْسَفُونَ، لَكِنِّي صَكَكْتُهَا صَكَّةً، فَأَتَيْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَعَظَّمَ ذَلِكَ عَلَيَّ، قُلْتُ: يَا رَسُولَ اللهِ أَفَلَا أُعْتِقُهَا؟ قَالَ: «ائْتِنِي بِهَا» فَأَتَيْتُهُ بِهَا، فَقَالَ لَهَا: «أَيْنَ اللهُ؟» قَالَتْ: فِي السَّمَاءِ، قَالَ: «مَنْ أَنَا؟» قَالَتْ: أَنْتَ رَسُولُ اللهِ، قَالَ: «أَعْتِقْهَا، فَإِنَّهَا مُؤْمِنَةٌ»
(Sahih Muslim Baab Tehreemul Kalaam Jild-1 Pg.381)

Pehle Aap Sab Isko Sanad Padh Len Fir Matan Bhi Dekh Le Mai Mukhtasar Iska Ikhtilafi Masla Bata Deta Hu.

Ye Sanad Hazrat Jaariyah Radialla Taalla Anhu Se Aayi Hai Aur Iska Matan Yun Hai Ki Nabi ﷺ Ne Ek Laundi Ka Eiman Parakhne Ke Liye Usse Sawal Kiya "ALLAH Kahan Hai?" To Usne Jawab Diya "Asman Me"Aur Nabi ﷺ Ne Sunkar Farmaya: "Ye Ladki Momina Hai"
Isse GM Ye Sabit Krna Chahte Hain Ki "ALLAH Asman Me Hai"
Halaki Ye Aqeeda Baatil Hai Ki Koi ALLAH Ko Asman Par Ya Kisi Jagah Makhsus Par Maane.
Ab Jawab Mulahiza Kare:
Ye Riwayat "Shaaz" Hai.
Yani Iske Rawi Is Matan Ke Mamle Me Apne Se Behtar Rawiyo Ki Mukhalifat Kar Rahe Hain.
Aur Un Rawiyo Ki Hadees Imam Abdur Razzaq Ne Apni Musannaf Me Darj Kiya Hai. Isliye Un Behtar Rawiyo Ke Muqable Sahih Muslim Ki Ye Hadees Shaaz Ho Gayi Yani Ab Isse Dalil Nahi Pakdi Jayegi.

Ye Shaaz Isliye Ho Gayi Kyunki Iske Rawiyo Ke Zariye Bayan Karda Ye Matan Dusre Behtarin Rawiyo Ki Jamat Ke Muqable Tanha Reh Gaya.
Aur Dusre Rawiyo Ne Isse Alag Masle Ko Bayan Kiya Hai.
"Un Behtar Rawiyo Ka Matan Ye Kehta Hai Ki Nabi ﷺ  Ne Sawal Ye Pucha Tha Ki
"Kya Tu Gawahi Deti Hai Ki ALLAH Ke Siwa Koi Mabood Nahi"?
Usne Jawab Diya: "Haan Deti Hu"
(Musannaf Abdur Razzaq Jild 9 Pg.174-175)
Aur Yehi Alfaz Dusri Bahot Sari Kutub Me Maujud Hain.
Isse Hame Pata Chalta Hy Ki Muslim Ki Hadees Shaaz Hai Aur Shaaz Hadees Zaeef Ki Ek Qism Hoti Hai Isliye Ye Zaeef Hai Aur Qabil-E-Qubul Nahi Hai Jabki Iski Mahfuz Riwayat Hamare Pas Maujud Ho.

TO BE CONTINUE..... INSHA ALLAH



Part-5

Sabaq  10

Khabar Maqbul Ki Dusri Qism
Khabar Maqbul Ki Pehli Qism Ruwaat(Rawi/Riwayat) Ke Etbar Se Thi. Aur Dusri Qism Ma’mool Ba  (معمول بہ)  Aur Ghair Ma’mool Ba (غیر معمول بہ)   Ke Lehaz Se Hai.

Is Tarah Khabar Maqbul Ki 4 Qisme Hain:

 1: Mohkam محکم

2: Mukhtaliful Hadees   مختلف الحدیث

3: Nasikh Wa Mansukh  ناسخ و منسوخ

4: Mutawquf Feeh متوقف فیہ

1: Mohkam:
Jis Khabar Maqbul Ke Ma’aariz Koi Dusri Khabar Ya Hadees Na Mile Usey Mohkam Kehte Hain.
2: Mukhtaliful Hadees:
 Jis Khabar Maqbul Ke Ma’aariz Koi Dusri Khabar Maqbul Ho Aur Dono Riwayaton Me Ba-Tareeq Etidaal Tatbeeq Dena Mumkin Ho. Usey Mukhtaliful Hadees Kehte Hain.
(Ye Waqt Aur Halaat Badalne Ki Wajah Se Hota Hai. Maslan Kisi Surat Me Ek Hadees Bayan Farmayi. Baad Me Kisi Hikmat Ke Sabab Usi Masle Par Dusri Hadees Bayan Farmayi Jo Pehle Wali Se Alag Nazar Aaye.Kyunki Hadees Me Bayan Hone Wale Masle Ki Wajah Amuman Nahi Likhi Hoti Sirf Masla Likha Hota Hai Isliye Apas Me Ba-Zahir Ta’aaruz Nazar Aata Hai)
Iski Misal: Nabi ﷺ Ne Farmaya, Koi Shai Kisi Ko Bimari Nahi Pahucha Sakti.. (Yani Touchable Disease Ki Tardeed Farmayi) Ek Shaks Ne Nabi ﷺ Se Guazrish Kit Hi Ki Agar Kharish Wala Oont Tandrust Se Milta Hai To Tandurust Ko Bhi Kahrish Ho Jaati Hai. Ispar Aap ﷺ Ne Farmaya: Pehle Wale Ko Kisne Kharish Pahuchayi? Is Tarah Aapne Bimari Se Bhagne Ko Mana Farmaya Hai. Yani Ye Taqdir Ilaahi Se Hai. Jis Tarah Usne Pehle Ko Paida Kiya Us Tarah Dusre Ko Bhi Paida Kar Sakta Hai.
Magar Aap ﷺ Ne Juzaami Se Bhagne Ka Hukm Farmaya Iska Sabab Ye Hai Ki Agar Juzaami Ke Ikhtilat Ki Wajah Se Dusre Ko Bhi Ibtida-E-Juzam Ho Gaya To Usko Ye Wehem Ho Jayega Ki Ye Us Shaks Juzaami Ke Ikhtilat Ki Wajah Se Hua Hai. Aur Ye Wehem Faasida Hai. Isliye Aise Wehem Se Bachane Ke Liye Isse Bhagne Ka Hukm Farmaya Hai.

3: Naasikh Wa Mansukh:

Jab Khabar Maqbul Ki Ma’aariz Khabar Maqbul Ho Aur Dono Me Tatbeeq Mumkin Na Ho Magar Tarikh Ya Nass Se Ek Ka Dusre Se Mutakhir Hona Sabit Ho To Mutakhir Yani Jo Baad Me Farmayi Gayi Usko Nasikh Aur Mutaqadim Yani Jo Pehle Farmayi Gayi Thi, Usko Mansukh Kaha Jayega.
Nasakh Ki Tareef:
Kisi Hukm-E-Sharaii Ko Kisi Aisi Dalil Se Utha Dena Jo Pichli Ke Baad Farmayi Gayi Ho, Nasakh Kehlata Hai. Aur Jo Dalil Isko Mansukh Kare Usko Nasikh Kehte Hain.
Isko Nasikh Kehna Sirf Majaazan Hai. Haqiqat Me Nasikh ALLAH Hi Hai Iski Ek Misal Sihaah Sitta Me Kayi Jagah Hai.
Nabi ﷺ Ne Farmaya :
Maine Tumhe Qabron Ki Ziyarat Se Mana Kiya Tha, Ab Tum Inki Ziyarat Kiya Karo Ki Ye Akhirat Ki Yaad Dilane Wali Aur Dil O Narm Karne Wali Hain. (Ibn Majah, Tirmizi)
Is Hadees Se Pata Chala Ki Pehle Nabi ﷺ Ki Aur Bhi Hadees Yaqinan Hongi Jinme Aapne Qabron Ke Talluq Se Mumaniyat Farmayi Thi.

Sabaq 11
Hadees Mutawquf Feeh:
Aisi Hadees Jiske Ma'ariz Koi Dusri Hadees Maujud Ho Aur Na To Unme Nasikh Wa Mansukh Ka Koi Qarina Ho Aur Na Kisi Dusri Tarah Tatbeeq Dena Mumkin Bane Tab Aisi Hadees Me Ham Tawquf Karenge Yani Hadeeso Par Eiman Rakhenge Lekin Unme Kisi Ek Janib Istidlal Nahi Karenge Ki Dusre Ka Inkar Lazim Aaye.

Ye Mutawquf Feeh Ki Misal Hai
1: Hazrat Fatima Radialla Taala Anha Se Riwayat Hai Ki Nabi ﷺ Se Pucha Gaya, Apke Nazdik Sabse Mehbub Kaun Hai?
Farmaya: Aisha.
Pucha Gaya Unke Baad?
Farmaya: Unke Walid (Abu Bakr)
2: Hazrat Ayesha Siddiqa Radialla Taala Anha Se Riwayat Hai Ki Nabi ﷺ Se Pucha Gaya Apke Nazdik Sabse Mehbub Kaun Hy?
Farmaya: Fatima,
Pucha Gaya Unke Baad?
Farmaya: Unke Shauhar (Ali)
(Madarijun Nabuwwa J-2)

Ye Dono Hadeesen Sahi Hain, Lekin Dono Ke Mafhoom Alag Hain Aur Inme Tatbeeq Bhi Mumkin Nahi Ki Kisko Afzaliyat Diya Jaye.
Isliye Ham Dono Par Yaqin Rakhte Hain Aur Apni Janib Se Kisi Ek Ka Faisla Nahi Karte.
Isi Ko Tawquf Karna Kehte Hain.
Ki Hamne Dono Hadeeso Ko Maan Liya Lekin Kisi Ek Taraf Nahi Jaayenge.

TO BE CONT.... INSHA ALLAH



Part-6

Sabaq 12

Khabar Mardood Ke Iqsam
Khabar Mardood Do Wajah Se Hoti Hai:
1: Sanad Me Ek Ya Ek Se Zyada Rawi Saqit Hon.
2: Sanad Ke Kisi Rawi Ki Dayanat Ya Zabt Par Ta’an Kiya Gaya Ho.

Rawi Ke Suqoot Ke Etbar Se Khabar Mardood Ki 4 Qism Hain:
1: Moallaq  ٭معلق٭
2: Mursal ٭مرسل٭
3: Ma’zal  ٭معضل٭
4: Munqatay    ٭منقطع٭

1: Moallaq  معلق Ki Tareef: Musannaf Ne Khud Us Rawi Se Riwayat Nahi Suni Jiska Naam Lekar Wo Sanad Ko Shuru Kar Raha Hai. Yani Ibteda Me Hi 1 Ya Usey Zyada Rawi Saqit Hon Usey Moallaq Kehte Hain.

Moallaq Ki Qismen: Musannif Puri Sanad Ko Chhodkar Yun Bayan Kare
قال رسول اللہ صلی اللہ علیہ  وسلم
Ye Bhi Moallaq Hogi.

Ya Kabhi Isi Tarah Musannif Direct Sahabi Ya Tabaiee Ka Naam Lekar Usse Upar Sanad Bayan Karke Hadees Bayan Kar Deta Hai.

Moallaq Ka Hukm: Moallaq Khabar Mardood Hogi Kyonki Jitney Rawi Saqit Hain, Wo Majhoolul Haal Hain, Unke Bare Me Koi Tehqiq Nahi Ho Sakti. Lehaza Moallaq Riwayat Zaeef Hogi (Jab Tak Uski Taeed Kahin Aur Se Na Ho Sake)
Note: Riwayat Me Chahe Jitna Sakht Aib Ho Sanad Me Ya Matan Me.
Agar Uski Taeed Sahih Sanad Wa Mahfooz Matan Se Ho Jati Hai To Wo Qubul Ho Jayegi.

Sabaq 13

حديث مرسل
Hadees Mursal: Mursal Ka Laghvi Maana Hai Chhoda Hua. Iski Jama Hai Maraseel مراسيل
Istelah Me Jab Koi Sanad Tabaiee Tak Pahuche Aur Fir Tabaiee Kisi Sahabi Ka Naam Liye Bagair Hadees Me Direct Nabi ﷺ Ka Qaul Ka Fayl Bayan Kar De. Toh Yeh Hadees Mursal Kehlayegi.
Yahan Tabaiee Ne Yaqinan Apne Upar Rawi Ka Naam Hazaf Kar Liya.

Kyunki Rasoolallah ﷺ Se Khud Tabaiee Ki Mulaqat To Muhal Hai. Mulaqat Hoti To Woh Khud Sahabi Hote.
Ab Jiska Naam Chupaya,
Ehtimal Hai Wo Shaks Sahabi Bhi Ho Sakta Hai Ya Koi Dusra Tabaiee Bhi Ho Sakta Hai Jisse Isne Suna Hoga. Agar Wo Tabaiee Tha Toh Ab Us Mahzuf(Gayab Rawi/Hazaf Kiya Hua) Rawi Ne Jisse Suna Wo Sahabi Tha Ya Koi Teesra Tabaiee Ho.

Aqlan Ye Silsila Badhta Jayega.
Mursal Ka Hukm:
Ispar Muhaddiseen Ke Mukhtalif Aqwal Hain.
1: Imam Malik Ke Nazdik Ek Qaul Ahle-Kufa Ke Mutabiq Hai Yani Mursal Mutlaqan Maqbul Hogi
.
2: Imam Shafaiee Ke Nazdik Agar Us Hadees Jaisi Koi Dusri Musnad(Sahabi Ki Riwayat) Mil Jaye To Ye Mursal Uski Taeed Par Qubul Ho Jayegi.
3: Hanafi Mazhab Me Agar Rawi Siqah Wa Ghair Siqah Dono Se Irsaal Karta Hai. (Yani Jiska Naam Chupaya Wo Siqah Bhi Ho Sakta Hai Aur Gair Siqah Bhi) To Aise Rawi Ki Mursal Riwayat Mardood Hai. Aur Agar Rawi Aisa Ho Jo Hamesha Siqah Se Riwayat Karta Hai To Uski Riwayat Qubul Hogi. Jaise Saeed Bin Musayyib Ki.

Sabaq 14
* Mo’zal معضل:*
Lughat Me Mo’zal Ka Maana Rokne Aur Ajiz Karne Ke Hain, Istelah Me Jab Kisi Sanad Me Ek Hi Maqam Se Do Ya Do Se Zyada Rawi Ba-Tasarruf Musannif Ya Bila Tasarruf Musannif Saqit Hon, Use Mo’zal Kaha Jata Hai.
4: Muntaqatay منقطع : Ye Lughat Me Qatay Se Makhuz Hai, Jiske Mane Hain Ek Shay Ko Dusri Shay Se Alag Karna.
Istelah Me Jis Sanad Me Ek Ya Ek Se Zyada Rawi Alag-Alag Jagaho Se Saqit Hon., Usey Munqatay Kaha Jata Hai.
Ye Dono Qism Bhi Zaeef Riwayat Ki Hain.

TO BE CONT.... INSHA ALLAH



Part-7



6 comments:

Radde Wahabiat Images | post